top of page

סיפורה של שמלה סנימנטלית

אני יוצרת שמלות כלה, אבל לא סתם, אלא יש מיש. פורצת דרך, עושה משהו שונה, ממחזרת שמלות כלה. בקטגורית "סיפורה של שמלה" בבלוג, אנסה לקחת אותכם שלב שלב בתהליך היצירה, בכדי לנסות ולהמחיש את הקסם שקורה אצלי בסטודיו.

לפני שנים,כשרק התחלתי לעשות שמלות כלה אקולוגיות, התקשרה אלי כלה ואמרה לי שהיא מאוד רוצה למחזר את שמלת הכלה של אמא שלה, אלא מה? אמא שלה, שעברה גירושים, מתנגדת בכל תוקף. הצעתי לה שתבוא לפגישה עם אמא שלה ושננסה, אם נצליח, נמחזר את השמלה של אמא שלה, ואם לא, ניצור שמלה חדשה.

לפגישה הגיעו הכלה והאם, מקסימות השתיים.

הכלה מצפה, והאם בשלה, כ"כ רגילה להחזיק במה ש"הגירושים האלו עשו לה..."

תוך כדי שהוספתי בדים ושיניתי אורכים בעזרת סיכות, ניהלנו שיחה, הזכרתי לה שחוץ מהכאב שנשאר איתה, נשארו איתה מהנישואים האלו גם שתי בנות נפלאות,

הזכרתי לה שזה חיזק אותה, שהיא למדה מזה המון, ולאט לאט היא הרפתה מהכאב והחלה להיזכר גם בדברים הטובים.

מחזרנו את השמלה של האמא ויצרנו שמלה לבת, בדיוק בדיוק כמו שהיא רצתה.

מספר חודשים אח"כ, קיבלתי מכתב תודה מהאם, שכתבה שעזרתי לה לשחרר את העבר ולהמשיך קדימה. שנים עברו, מאז מחזרתי הרבה שמלות. בניהן גם שמלות של אמא.

ומפעם לפעם עולה שאלה, האם מערכת היחסים של ההורים שלי תעבור אלי עם השמלה?ומה אם אני לא אוהבת את מערכת היחסים של ההורים שלי?

לפני כשנה הגיעה אלי כלה עם שמלת הכלה של אמא שלה, תכננו איך לשדרג את השמלה וקבענו פגישת עבודה, אחרי כמה ימים התקשרה אלי הכלה בחשש,

חלקתי איתה שלדעתי אנחנו לא עומדות בפני עצמנו, אלא שאנחנו חלק משרשרת.

בת שקיבלה מאמא, שקיבלה מסבתא, וכן הלאה ובידנו האפשרות לשנות את השרשרת ולבחור בדרך חדשה, אם נתעלם מהמקום שממנו באנו כי אנחנו לא אוהבים את מה שהוא מזכיר לנו או כי לא נראה לנו, נעבור לקיצוניות השנייה,

ושגם בקיצוניות השנייה, כמו בראשונה המוכרת, אין בחירה, אלא פעולה מתוך אוטומט.

ואני הייתי רוצה להכניס את הבחירה. הבחירה בחדש, שנעשה על סמך הישן,

ולכן לדעתי, אם ניקח את הישן ותרתי משמע, נכניס בו שינויים, שיפורים והתאמות,

לפי בחירתנו ולא לפי בריחתנו, או אז, הרי יש לנו גדילה משמעותית, כזו שמבוססת על קבלת האני והשונה, על אמפתיה, על חמלה ועל אהבה לעצמי ולזולת.

לחיי בחירות ודרכים חדשות.

הכלה נרגעה והשמלה יצאה נפלא.

מזל טוב

בהדרה.

נ.ב. לתמונה אין קשר לסיפורים.

bottom of page